Missie, visie en identiteit
Missie en visie
We zien het als onze taak om een klimaat en de voorwaarden te scheppen voor een optimale ontwikkeling van onze leerlingen, opdat zij breed opgeleid en zelfbewust onze school verlaten. Daarom hebben we aandacht voor de individuele ontwikkelingslijn van de leerling en stellen we de leerling centraal in onze organisatie. We zijn duidelijk over onze mogelijkheden en we vinden de inbreng en eigen verantwoordelijkheid van leerlingen en ouders belangrijk.
Ons motto: Wereldwijzer
De persoonlijke ontwikkeling van leerlingen en medewerkers vinden wij als school erg belangrijk. Iedereen is anders en heeft eigen, andere interesses en capaciteiten. De samenwerking tussen leerlingen, ouders, medewerkers van de school en externe relaties, zien wij als een belangrijke voorwaarde om het beste uit jezelf te kunnen halen. Daarbij geldt voor ons allemaal dat we een vraaggerichte houding hebben. Dat betekent niet: u vraagt wij draaien. Samen gaan we op zoek naar wat nodig en mogelijk is. Resultaatgericht werken is voor ons vanzelfsprekend. En afspraak is afspraak. Geen mens staat op zichzelf. Onze school dus ook niet. Wij zijn maatschappelijk betrokken en brengen de maatschappij binnen de school.
Dit laten we zien in ons motto: WERELDWIJZER en het onderwijs dat wordt vormgegeven rondom de volgende zes waarden:
Een grootse schatkamer vol talenten
Ga voor goud. Verlang de beste begeleiding om het allerbeste uit jezelf te halen. Docenten en mentoren staan klaar om je te begeleiden en houden je scherp om de doelen niet uit het oog te verliezen. Omgeven door onze grootse gonzende gemeenschap van gelijkgestemden strijd je nooit alleen. En dat is fijn en motiveert.
Iedereen is gelijk, niemand hetzelfde
Ben jezelf. Word jezelf. Blijf jezelf. Dat is best een uitdaging én soms een zoektocht. Het is daarom fijn als dit proces ruimte krijgt in een veilige omgeving, waarin iedereen zich goed kan voelen en zichzelf mag zijn. Daar is geen standaard oplossing voor. Dat is werk op maat. Passend. Heel persoonlijk. Het koppelen van talent aan de volgende uitdaging. Het steuntje in de rug omdat het even nodig is. Het is een vanzelfsprekendheid.
In aansprekend dialoog met én voor elkaar
Samenwerken geeft energie en maakt van een berg een heuvel. Zo eenvoudig is dat. Als we elkaar de kans geven en elkaar willen begrijpen, kunnen we elkaar pas écht leren kennen. Weten wie je bent, voor jezelf en voor de ander. Dat is de beste start voor een evenwichtige toekomst. We blijven in dialoog. Leerlingen, ouders en school. In gesprek met elkaar. Zodat één blik genoeg is om gezien en gehoord te worden.
De toekomst begint vandaag
Jouw trots. Jouw geluk. Heel persoonlijk. Het is de kroon op onze tijd samen. Onze bijdrage aan de rest van je leven. Deel te zijn geweest van je ontwikkeling. WE zien je graag nog eens terug om te horen hoe het met je gaat. Om van je te leren. Om te zien wat we toen nog niet van je wisten. Om te merken dat het voor je heeft gewerkt. Dat is ook onze trots!
De kracht van verbindend leven en leren
Wij zijn er om het talent van onze leerlingen te laten groeien. Tot wasdom te laten komen. Door ruimte en inzicht te geven. Te laten ontdekken. Richting te geven. We koppelen onderwijs aan actualiteiten om ons heen. Van dichtbij en verder weg. Van toen, nu en morgen. We halen de wereld naar binnen. We brengen onze talenten naar buiten. Samen. Zo groeien we uit tot wakkere, zelfbewuste mensen. Klaar voor de toekomst. Klaar voor de wereld.
Met elkaar op reis naar vooruit
Het onderwijs voor ieders toekomst vraagt om meer dan alleen lesstof. Elkaar uitdagen om tot andere vormen en inzichten te komen. Soms kan dat even oncomfortabel voelen. Toch is het goed de context voortdurend te blijven toetsen. Zijn we nog op de juiste weg en kijken we tijdens de reis wel voldoende om ons heen? De route stippelen we samen uit met iedereen om ons heen. School, leerlingen, ouders, bedrijfsleven en iedereen die met ons meereizen wil.
Schoolplan
Het schoolplan is een koersdocument dat de koers van de school aangeeft voor de komende 4 jaar. Hierin wordt de kwaliteit van het onderwijs beschreven.